Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

4 June 2015

Tips Bergaya Dengan Dress Murah


Sekejap ada.. sekejap takde... hehehe... thats me... kejap ada idea... kejap ilang idea.... rasanya arini Dee nak bercakap tentang persiapan hari raya ler...

Bercakap tentang HARI RAYA yang bakal menjelang... and ofcoz la... kita perlu menunaikan dulu Rukun Islam yang ketiga iaitu Berpuasa Di Bulan Ramadhan... tak lama lagi dah.. lebih kurang dua minggu jer lagi... fuhhhh mmg tak sabar...

Ok... Dee rasakan... bukan Dee jer malah semua orang pasti dah terpikir2 tema untuk hari raya nanti.. baju apa nak pakai.. kaler apa nak pilih... dan yang pasti... BAJET untuk persiapan raya... ini ler yang paling penting sekali kena pikir dan rancang elok2...

Untuk Dee sendiri, seorang government servant... seorang ibu kepada 5 orang anak2... memang pening nak pikir semua tu... tambah-tambah pulak dengan keadaan ekonomi sekarang nih... sememangnya Dee perlu bijak merancang kewangan dan perbelanjaan..

So kat sini Dee nak share dengan kengkawan...


TIPS BERGAYA DENGAN DRESS MURAH

Disebalik kemeriahan majority diantara kita yang sedang sibuk membuat persiapan menyambut Syawal yang bakal tiba, ada juga sesetengah golongan yang masih belum membuat sebarang persiapan. Maklumlah, bukan semua mampu berbelanja besar semata-mata untuk memiliki baju raya pilihan hati. Namun, harus diingatkan bahawa, pakaian yang mahal bukanlah kayu pengukur untuk anda kelihatan menyerlah, tetapi anda hanyalah harus bijak bergaya dan kreatif seiring dengan trend fesyen terkini.

Sebagai contoh, andaikan anda mahu tampil lain daripada biasanya. Mungkin pada tahun-tahun sebelum ini anda sentiasa memakai baju kurung ketika menyambut Lebaran, apa kata untuk tahun ini, anda boleh cuba bergaya dengan sepasang dress murah. Tapi bagaimana ingin memastikan anda tampil bergaya walau hanya memakai dress murah? Berikut merupakan beberapa jenis dress murah online yang boleh anda miliki dan dijamin mampu menyerlahkan penampilan anda.







1.  Black Dress

Tidak kisah berapa pon harga dress tersebut, always go for a black dress dan anda DIJAMIN tampil elegan dan classy. Hitam sememangnya warna yang mampu menyelamatkan keadaan dan always good in anybody. Remember to put this on your first list!




2.  Simple

Dan jika anda tidak mahu memakai dress hitam dan ingin tampil sedikit ceria, pilih dress yang simple. INGAT, jangan pilih dress yang terlalu sarat dengan perincian dan tidak dipenuhi dengan motif yang serabut.



3.  Trendy

Tips yang terakhir adalah cari dress yang trendy. How to know what is in trend and what is not? Well, rajinkan diri anda untuk melayari info fesyen terkini dan lihat gaya-gaya selebriti. Anda akan mendapat inspirasi mengenai fesyen apakah yang sedang trending.


Ok camne... ok tak tips nih... best jer kannnn... dan yang paling best... bila kita tengok dlm website ZALORA MALAYSIA... memang banyakkkkkk sangat pilihan dan fesyen terkini... yang pastinya harga pun sangat berpatutan dan bersesuaian mengikut kemampuan....





2 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

joe said...

Beautiful Blog!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke