Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

16 March 2010

Majlis Pertunangan Shaharil...

Ari Ahad... 14/3/2010
Citer ari sabtu dah abih... so, masuk citer ari ahad la pulak...
Aku memang dah amik cuti dua ari... Ahad & Isnin... Ahad, sebab ada majlis pertunangan, Isnin lak sebab pengasuh aku mintak cuti... so, terpaksa la aku bercuti gak...
Ari Sabtu, aku tido umah anak buah aku si Sita tu... pepagi tu, kitaorg bertolak ke umah kakak sulung aku... katanya ada breakfast... actually malam sebelum tu, kitaorg dah ke umah dia sebab nak siapkan hantaran... dan time malam tu gak ler, kakak aku dan adik yg kat ipoh balik kg... so, agak kemeriahan ler umah kakak sulung aku tu... lupa nk cakap kakak sulung aku panggil Kak Yam...
Sampai kat umah k.Yam pagi ahad tu... aku terus ke dapur... bukan utk tolong masak, tapi utk tolong makan... hahaha... lapar ler... klu dah lapar mana leh tangguh2... kena trus makan... hehehe... tema utk majlis pertunangan ni UNGU a.k.a PURPLE... maka aku pun bawak ler dua pasang baju kaler purple... actually sepasang tu utk standby... tengahari tu ada kenduri kat Mergong... mana la tahu, kut2 baju yg aku pakai tu kotor ker apa2 ker kan.. ada sepasang lagi utk ganti...
So, tengahari tu... kitaorg sume berangkat ke Mergong utk ke kenduri kat umah abg ipar aku (Zaidi...)a.k.a hubby kak Biah... balik dari umah kenduri... sibuk2 lak dengan persiapan terakhir sebelum pegi majlis pertunangan... sibuk nye sibuk... org len dok siap2 lawa2... aku gak yg terlewat... sibuk dgn si Aidil dan si Arfan... makanya aku tak tukar baju... pakai gak baju yg gi kenduri tadi.. dan tak sempat nk mekap lawa2... hampehhhsss... ntah apa yg aku sibukkan tadi pun aku tak tau....
Sampai umah 'pengantin pompuan' dalam kul 5 petang... agak lewat sket dari time yg ditetapkan kul 4.30 petang... pastu elok jer masuk dalam umah, ujan pun turun dengan lebatnyer... abih jer sesi perbincangan dan penepatan mas kawin dan hantaran... kitaorg pun dihidangkan dengan pelbagai juadah... sate, bihun goreng, roti jala, kuih muih dan byk lagi ler... dah ler tadi kenyang dgn kenduri... tapi takpe, rezeki jgn ditolak....



sesi ucapan sebelum berangkat ke majlis pertunangan



Kek dan hantaran .. (ada lak yg menyelit nak bergambar gak tu... Arfan..)

aku, kakak2, adik, anak buah, cucu dan anak sendiri...

rombongan pihak lelaki... family aku ler tu....


k.yam dgn bakal menantu.... dan syaharil dgn bakal bapa mertua...


TAHNIAH... Syaharil & Diyana

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke