Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

7 April 2011

Salahkan Baju... bukan badan...

 Ari ni... pepagi tadi bekalan air takde... kelam kabut kejutkan anak2... trus pegi umah Kak Siah (kakak Dee) kebetulan umah dia ler yg dekat sket... gi tumpang mandi... pastu dengan kelam kabutnya patah balik ke umah utk bersiap gi sekolah dan gi keje... sampai2 jer depan umah, bas sekolah amir dah siap menunggu.. sib baik tak ditinggalkan si amir tuh...

Kebetulan pulak.. ari ni ler baru nak iron baju keje... sebab per ekkk smlm tak iron??? jap nak pikir alasan terbaeekkk punya.... "tertido awal".. leh tak gitu... actually baju utk seminggu ni dah siap iron, tapi nape baju utk ari Khamis tak iron la pulak... musykil gak nih....????
hmmm.... agak2 sebab dah ditakdirkan Dee tak iron baju ari Khamis, dan ditakdirkan jgk bekalan air pun xdak ari Khamis... dan ditakdirkan jgk Dee akan kelam kabut ari Khamis ni....

Disebabkan dah agak kelam kabut, dan dah lewat walaupun takler lewat sgt... jadi Dee amik keputusan amik baju yg mudah diiron... main capai jer baju tu... bila dah siap iron... terus mekap.. lepas mekap terus capai baju utk pakai... sekali mcm susah nk masuk lak.. tersekat kat bahagian dada... aikkk???? baju ni makin kecik ke... leh tak soklan gitu... rasanya badan Dee tak makin besar... agak2 yg mana satu fakta yang mana satu auta?

Setelah diusahakan.. dapat gak pakai baju tu... tapi my goddd... kemainnnn seksi lagi... ketat semacam jer.. pastu terserlah segala tayar2 spare... ohhh tidakkk... nak tukar, kena iron dulu baju tu..  tgk pada jam, mmg tak sempat dah.. nnti ditinggalkan lak oleh 'geng van keje'.. maka Dee amik keputusan utk pakai gak baju tu... pastu tetiba terpandangkan cardigan dok tersangkut elok jer kat dinding.. terus capai cardigan, turun ke bawah... pekik kat anak2 cepat suh naik keta... terus pecut antar ke nursery ke sekolah dan terus ke highway... tempat 'geng van keje' menunggu...

Sampai kat highway, parking keta.. terus capai cardigan dan pakai... baru terperasan cardigan tu warna purple.. sib baik leh matching dgn baju dan tudung.. klu tak sure cacamerba... maka ari ni Dee datang keje dgn imej ber'cardigan' lah.... (tu pun sampai kat opis ada gak yg ringan mulut menegur... kaler cardigan tak sesuai utk Dee... huh... ada aku kesah???)

ni ler hasilnyer... keje kelamkabut... mmg tak sesuai ker... (kesah gak sbnrnye..hihi)



5 comments:

cik ungu said...

hmmmmm.

mungkin akak patot ade cardigan putih.

putih adelah warna selamat.



*tu posing kt ofis?
dah lambat2 pun sempat posing kat ofis lagi?

ganas lahhhhh...

deeya said...

oo ye ke... esok gak gi cari cardigan putih...

uishh bkn aper pic tu... nk tunjuk bukti... hihihi

✿❤ IzanCraft ❤✿ said...

hai, salam perkenalan...^__^ kelakar baca cerita u...tapi, comel apa pakai cenggitu...cardingan tu kena dgn tudung...

far_east said...

ehhh macam lawa jerr pic tue?? sapa amik ekkk hihi

deeya said...

izan: comel ker....
faiz: ntah ler... faiz tau ker sapa yg amik pic tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke