Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

14 December 2011

Rumah Kelahiran Mahathir


Meh nak tanya.... sapa orang Kedah... sila ngaku cepatttt...! Pastu sapa orang Kedah yang pernah pi melawat Rumah Kelahiran Mahathir? Ataupun sapa yang tak pernah pi melawat? Ok2... Dee kecikkan ruang soalan ni kepada orang2 Alor Setaq yg tak pernah pi melawat Rumah Kelahiran Mahathir...

Hehehe.... Di sini Dee nak buat satu pengakuan ikhlas... sepanjang seumur hidup Dee dan tahun ni umur Dee dah pun 36 tahun (ha ko.. trus bgtau umur... apa la ada pada angka ye takk?) baru semalam ... kiranya sejarah ler untuk Dee... semalam (12/12/11) Dee baru pi melawat umah Mahathir... selama ni... Dee dok tengok jer signboard tu.. "RUMAH KELAHIRAN MAHATHIR".. tapi tak pernah timbul pun niat atau rasa nak pegi melawat...

Tetiba.. semalam Dee pegi melawat... mungkin disebabkan ada permintaan dari seseorang yang memang orang luar Kedah... jadi Dee pun ikut... kalau takde permintaan tu, harussss ntah bila la Dee akan jejak kaki ke rumah kelahiran Mahathir nih....

Time Dee pegi tu dah hampir kul 5 petang... kiranye dah hampir tamat tempoh melawat... pintu pagar pun dah tutup sket... tapi bila tengok masih ada orang yang dok melawat so kitaorg redah jugak ler... masuk jer kawasan rumah tu, terasa nyaman jer.... mcm suasana kampung betul... rasa seronok tul suasana gitu...

Meh Dee kongsi sket gambar yang Dee amik....






ni meja baca tempat Tun Mahathir study... masuk je umah tu trus nmpk set meja ni.. cantik sangat...


kelulusan Tun...

motip amik gambar meja solek nih??
sebab teringat dulu arwah mak Dee ada meja solek yang seakan2 meja solek ni...
tapi tak ingat mana pi ntah meja solek tu skrg ni....

motip amik gambar almari dapur ni...?
sama ler dgn motip amik gambar meja solek tadi...
arwah mak Dee pernah ada almari cenggini...

para... tempat kat dapur... 





6 comments:

Pen Biru said...

rasa bk nyorok bwh meja..sebab? nama ja dok aloq stag, skali pun tak penah p...tengok pintun umah dia pun tak penah pdhal hari2 lalul kawsn tu..

miloais milo said...

iols pun tak penah pegi laghi
tho ada jugak ke kedah nun!

Dee said...

pen biru: hehehe... maka dgn itu.. lepaih ni bwk2 singgah lah yer..

Dee said...

miloais: klu lepas ni ada ke kedah lg.. jemput2 singgah lah yer... (ala2 tuan rumah gak nih..) wpun tn rumah ni baru jgk pi...

Kakzakie said...

Tengok kerusi dia walau usang/lama tapi ternyata dia memang org kaya. Bayangkan umur dia sama dgn bapak kakak, tapi usia kakak kecik dulu amatlah susah kerusi rotan memang tak mampulah...

Almari cermin & gerobok lauk tu dulu rumah atuk kakak di Jurong pun ada tau... nampak antik sekarang nie:)

Dee said...

Kakzakie: mmg ler dia leh dikatakan anak org berada jgk... almari cermin dan gerobok tu mmg dulu ada kat umah arwah mak Dee tp skrg tak tau pi mana dah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke