Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

11 December 2013

Bujang Ke....? Belum ada isteri ke...?


Hal talak dan ungkapan mengenai sesuatu yang berkaitan dengan TALAK jangan dibuat main2 atau gurau senda oleh seseorang lelaki yang telah bergelar lelaki.


Yang ini Dee dok jumpa berkali2 dah kat FB... dan ada juga Dee upkan kat status Dee... hanya untuk ingatan... tapi sebenarnya salah Dee juga dok pi share hal yang belum betul2 sahih... tapi bila Dee rujukkan hal ni dengan seseorang yang agak arif tentang hukum hakam agama, dia menyatakan bahawa, sekiranya seorang lelaki itu mengaku belum berkahwin atau masih bujang dengan niat untuk menggoda atau mendapatkan seseorang perempuan sebagai kekasihnya atau dalam ertikata lainnya "hanya untuk bersuka2" atau PLAYBOY ler tu... talak ke atas isteri boleh dikira sah... wallahualam... Dee tak pasti yer tentang nih... just share apa yg ustaz tu cakap jer..

Haa... yg ni pulak Dee dapat dari blog Lekat Lekit


so di sini... sama-sama lah kita memikirkannya....

** apa pun fatwa... apa pun pendapat... yang penting seorang LELAKI yang telah bergelar SUAMI rasanya tak perlu kut nak gurau2 apatah lagi bersungguh2 mengaku bujang atau belum berkawin... kannnnn...?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke