Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

7 August 2008

Kekasih gelap vs Kekasih maya

menarik jer topik ari nih... memang menarik sangat...

apakah beza antara kekasih gelap dengan kekasih maya... ntah ler ... aku pun tak pasti... yang pasti nyer... perkataan kekasih adalah sama sebaliknya gelap dan maya adalah berbeza... dan bagi aku... kekasih gelap atau kekasih maya mempunyai maksud dan tujuan yang sama..... yang mana lebih selamat? gelap atau maya? hmmm... meh kita fikirkan sesama....

kekasih gelap ada lagu... kekasih maya takde pulak lagu... meh kita tengok bait2 lirik lagu 'Kekasih Gelapku'....

Ku mencintaimu lebih dari apa pun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Kutahu kutakkan slalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Kutahu kutakkan bisa memberikanmu waktu
Yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang kucari selama ini
Dalam hidupku
Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku

Ku mencintaimu lebih dari apa pun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku


hmmm... camne ekk... kekasih gelapku... bercinta dan berkasih tanpa ada sesiapa pun yang tahu... yang pasti cinta dibahagi dua... wpun cinta itu adalah sedalam-dalamnya.... bahagia ker gitu...?

camne pulak dengan dengan kekasih maya... xde lagu nak dijadikan rujukan... yang pastinya kekasih maya tidak nyata... dan berkemungkinan besar tidak sedalam cinta kekasih gelapku... betul ker? ntah ler.. aku pun tak pasti... ini adalah apa yg aku rasa...

ntah ler.... bagaimana klu terjebak satu antara dua kategori kekasih ini... yang mana lebih membahagiakan dan lebih menguntungkan...?


kekasih gelap berkemungkinan dua insan bercinta itu boleh berjumpa tetapi pada masa2 tertentu sahaja... melalui pertemuan ini dapat dinilai keikhlasan percintaan itu... tetapi.... kekasih maya sentiasa bertemu tetapi hanya di alam maya (internet.. chatting.. dsbg..) wbgmanapun, melalui pertemuan ini tidak dapat dinilai keikhlasan percintaan tersebut... ini adalah kerana, di alam maya ini... keikhlasan dapat direka dapat dicipta... peluang untuk mempastikan keikhlasan percintaan ini amat terbatas sekali..

kekasih gelap mahupun kekasih maya... apakah yang diperolehi melalui percintaan jenis ini...? puaskah bercinta dengan cara ini...? mungkin insan-insan yang terlibat yang lebih memahami percintaan jenis ini.... adakah ianya boleh dikatakan percintaan yang suci....?

3 comments:

ras-adieza said...

rod

pendapat akak kan sama ada kekasih gelap ke, kekasih alam maya ke, selagi mereka ni adalah orang ketiga. Mereka tetap seorang makhluk yang boleh mengharu-birukan hidup kita.

odie said...

memang betul akak... so.. nape perlu terlibat dgn sesuatu yg haru biru? hanya org yg terlibat yg tahu nape....

teamketemba said...

kekasih gelap amat menyakitkan.kerana kita sering dijadikan yang kedua....bila susah baru di cari bila senang ditinggalkan...kekasih maya walaupun tidak boleh berjumpa namun hati tidak sakit......:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke