Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

7 April 2009

Pelajar Praktikal...

Pepagi tadi aku bawak masuk satu surat dari Politeknik ..... memohon untuk menghantar seorang pelajar untuk mengadakan latihan praktikal (latihan industri) di ofis aku... aku tengok praktikal yg dipohon tu sama dgn jawatan aku skrg nih... berdasarkan pada permohonan tu, nmpknya aku akan terlibat gak nih... xper... tunggu keputusan bos aku dulu.. tgk camne....

Dlm kul 11.00 tadi... bos aku panggil... aku rasa mcm tahu jer apa yg dia nak ckpkan... bos aku cakap dia setuju nak terima permohonan tuh... dah agak dah... pastu dia cakap aku kena la jadi mentor utk student tu nanti... alamak aiii.... mana la aku reti suma tu... tak pernah2 lagi nih... aku pun jawab ok bos... takde hal nyer... (mengcover la konon2 tuh...)

Balik ke bilik, aku pikir nyer pikir... aku imbas kembali zaman aku praktikal dulu... mmg time aku praktikal dulu... kat construction firm.. mmg tenaga diperah habis2an... balik memanjang kul 9-10 mlm nak siapkan proposal... pastu selalu dikerah utk siapkan minum pagi utk bos2 pastu klu ada tetamu muka aku ni la yg siapkan minuman klu tea lady takde... hampehss... klu bernasib baik ada la 2-3 org senior staf yg tak kedekut ilmu akan membantu... klu nasib tak baik, kena lak dgn staf yg eksen semacam tuh... mmg cari sendiri ler maklumat yg diperlukan... time ni la tempoh 6 bln praktikal rasa mcm lambat jer nak abih...

So... setelah diimbas kenangan tuh... aku pun amik keputusan akan curahkan ilmu secukupnya kat student tu nanti... biar dia rasa praktikal yang bakal dia jalani nnti mmg berbaloi utk nye.... baik tul aku nihh... tapi lambat lagi dia nak masuk... dlm bln Ogos nnti.... kita tunggu jer camne perjalanan student tu nanti... klu respon dia ok, tahu kedudukan diri, hormat rakan setugas... insyaallah aku pun akan rasa tak ralat nak bantu... tapi klu datang tuh tunjuk perangai tak semegah... tahu ler nasibnyer nanti... maybe kena basuh dulu ler kut... (pandai ker aku bab basuh membasuh nih...?) ntah ler...

Tunggu dan lihat jer lah nanti...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke