Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

8 April 2009

Nama apa ekk....

Sebenarnya pepagi tadi dalam keta aku dah merancang2 nak update blog dengan beberapa citer… last2 masuk jer ofis, aku terus diminta buat keje yg agak urgent… abih buat keja.. sedar2 dah petang.. alahaii… idea pun dah hilang ler…

So, petang2 gini.. aku update gak blog.. tapi setakat mana aku terasa nak bercerita la…

Semalam contraction berlaku lagi… berpeluh2 aku dibuatnya… ingatkan dah sampai time nak bersalin… rupa2nya false contraction… palsu nyer… penat gak tau… so, aku perlahan2 usap perut aku, pastu aku cakap dgn baby… kalau nak keluar, biar la betul2 .. jgn ler buat ibu cenggini… letih dan terseksa tau… dah 4 malam tak lena tido… boleh kut cakap gitu dgn baby kita kan…? Baby aku ni start kul 11.00 malam sampai ler kul 3-4 pagi dok bergerak cergas dalam perut… harap2 nanti lepas dah kuar nanti.. takde la dia bawak peel tu .. klu tak mau tak tido malam aku dibuatnyer time berpantang nanti.. so aku berazam (cheh wah.. berazam gitu..) aku akan aturkan waktu tido baby aku nanti supaya time berpantang nnti aku dan dia leh tido lena selena2nya… hehehe… klu tak letih ler berjaga memalam…
Yang bestnyer… time contraction tuh.. aku leh plak berangan2… bukan berangankan apa2 pun… cuma dok terbayang2 nama yg bakal aku namakan baby aku nanti… klu boleh biarlah nama yang lembut pada sebutan dan ringan pada pendengaran… faham ker.. takpe biar aku udah yg paham… klu dulu, yg sulung aku letak nama Amir, yg kedua Asyraaf (yg ni mcm berat sket..) yg ke 4 Arfan… kali ni nak letak apa lak yer.. mula2 tu aku terbayangkan Adam.. cam best jer… wpun terlalu familiar… sekali tadi aku tanya ofismate, dah ada sorang yg baru dpt baby gak dah amik nama Adam tuh… terus kensel, tak jadi.. (wpun sbnrya tak menjadi masalah klu sama pun kan… saja jer…) so.. malam ni biar la aku berangan sekali lagi… tak pun aku rujuk ler buku2 yg berkaitan…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke