Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

13 April 2009

Tensionnn Jer....

Ari nih... aku dapat dua berita org bersalin... pertama, seorang ofis mate yg due date dia sama dgn aku, beza sehari jer... kedua, isteri seorang lagi ofismate aku... pun lebih kurang gak due date nyer... psiko betul la... diaorg dah selamat bersalin, tapi nape aku belum lagiiii.... tension tau... org sekeliling dok tanya... bila due... berulang kali itu ler soalan nyer klu terserempak dgn aku kat koridor ker kat kafe ker.... pastu dia org siap cakap... ehh... si 'dia..' tu dah bersalin ekk... sama kan due date...? tak tension ker klu org ckp gitu... agaknya diaorg nmpk aku ni sarat bebenor.... jalan pun dah macam penguin jer.... hehehe... agaknya lah kannn....
Sbnrnya aku pun heran gak... selalunya aku ni... awal dua minggu dari tarikh sepatutnya... anak2 yg lain gitu... mungkin yg ini lewat sket kut... 'perjanjian' tak pun 'persiapan' kat dalam tu tak settle lagi... biar la... lgpun... skrg ni aku rasa sihat jer.. takde la pulak rasa sakit... ari tu jer... contraction awal... dah dua tiga hari aku relaxxx jer... biar la... yg aku tahu due date belum smpi... (nak sedapkan hati sendiri lah nih....)
Aku terfikir2 gak semalam nih... klu smpi 15hb aku tak bersalin gak... aku nak gi sepital, cari kakak aku... cakap kat dia aku nak induce... biar aku bersalin 15hb tuh... biar sama tarikh dgn si Arfan... leh ker gitu...? nak ke dia izinkan... nnti la aku tanya kat dia... risau gak nak tanya sbnrnya... almaklum ler kakak aku sorang ni garang sket... jawatan dia sister kat sepital tuh... tapi bkn wad bersalin... dulu2 mmg dia kat wad bersalin... semua anak2 aku bersalin kat dia... wpun dia dah lain wad, tapi klu aku dh sampai masa nak bersalin, aku tepon jer dia... pastu nnti dia turun ler ke wad bersalin terus gi labour room utk handle aku... senang gitu... yakin sket...
Harap2 kali ni... leh ler gitu... biar dia yg handle... tgk ler nnti... memalam sket aku call dia ... tanya camne....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke