Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

15 July 2009

Katak oo Katak...

Lain macam jer tajuk blog nih... hehehe... actually petang smlm sblm time balik aku dpt satu sms... rupa2nya sms dari si Amir... sms nyer berbunyi begini...
"ibu... satgi balik.. singgah beli makanan ikan dan... katak RM2....."

Katak??? alahaiii... nk kena beli katak ni yg aku lemah nih... mau tak nyer... aku geli ler nengok katak2 kecik2 nih... yg besar takpe... aku tak heran pun... tp klu yg kecik??? geli geleman den nengok nyer.... tapi nk buat camne, anak dah pesan... sbnrnya dah 2-3 kali gak dia pesan tapi aku tak beli... ingatkan hubby nk tolong belikan... rupa2nya si Amir ni takut nk ckp kat ayahnyer... takut kena leter... yg pasti hubby aku ni mmg ler leter dulu, tapi pastu beli gak...

ni ler rupa katak2 tu... aku nak amik gambar, so aku xbagi amir kuarkan dari plastik tuh...

So, aku ni... on the way nk balik umah ptg smlm singgah ler kat kedai jual ikan peliharaan tu... aku beli makanan ikan dua paket pastu aku tanya nyonya kedai tu... katak ada ke..? dia cakap ada, mau berapa RM? aku dh terasa geli geleman dah time tu... nyonya tu cakap.. sekor RM0.30... aku pun ckp nak RM2... pastu aku tanya katak tu idup ker... pastu nnti klu aku beli dia lompat2 tak... klu beli dia letak dlm apa... risau ler aku nnti melompat2 dalam keta lak... harusss kelam kabut jadi nyer nanti.... nyonya tu cakap... dia letak dlm plastik... tapi aku nyer pasal da akan letak dalam plastik, pastu bungkus dgn suratkhabar, pastu dia masukkan dalam 2 helai plastik lagi... ok la klu camtu... janji aku tak nmpk katak2 tu....

Dah bayar... aku terus masukkan katak2 tu kat bonet... tak leh letak dlm keta... nnti si Arfan nmpak, sure dia nk buka nyer... jadi utk selamat... aku masukkan kat bonet... dah settle....!


pandangan dari dekat.... hishhh... geli nyer....


Amir dok bagi ikan makan....

salah sekor ikan yg dibela amir... ada lagi sbnrnya....

Tau tak Amir nk buat apa dgn katak2 tuh...??? Nak jadikan umpan utk memancing ler.....


pandangan dari atas balkoni umah.... nmpk tak sawah tuh... kat situ ada anak sungai... situ ler port amir dok mancing....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke