Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

14 April 2011

Apa Kelas Heroin Keje Gomen....

Heran tul la.... nape lah yer... setiap kali baca novel cintan kat pasaran skrg ni... watak heroin mesti digambarkan sebagai seorang yang bekerja swasta... takpun pelajar tp pastu bila dh grad keje swasta.. takpun terus kawin, pastu keje dgn firm bapa mertua... yg lagi bestnyer..
watak heroin tu ada kalanya org kaya raya... takpun sblm kaya raya, dia miskin... sbnrnya anak org kaya, tapi disebabkan ada masalah dulukala dia jadi miskin.. tapi pastu dpt harta pusaka... kaya balik la....

Tak boleh ker... watak heroin tu digambarkan sebagai org yg terpelajar .. ada SPM pun terpelajar gak tau... pastu keje gomen.... tak kisah la berpangkat ke idak ker... rasa2nya kalau nak digambarkan cantik, lawa, vogue... ada jgk org keje gomen yg vogue de vass gitu... musykil la... agaknya kalau nak dikaitkan dengan watak hero yg kacak, lawa, hensem, kaya.... kiranya tall, dark & hensem... mesti kena berkapel dgn pompuan yg tak keje gomen kut nooo... baru la setaraf... siannnnn pompuan2 yg keje gomen... seolah2 dipandang sebelah mata.... huhuhu... (diri ni pun keje gomen gak.... waaaaaa...)

Bukan la Dee ni jeleskan watak2 dlm novel2 tu... di mana leh dikatakan semua watak heroinnyer mesti digambarkan gitu... cantik, lawa, gorgeous... wpun keje tak sehebat mana... tapi idak ler pulak ada yg digambarkan keje gomen.... agaknya tunggu Dee kuarkan novel sendiri ler kut... confirm watak utama Dee keje gomen.....

Ataupun.... mmg dah ada novel gitu, tapi Dee jer yg belum terjumpa dan terbaca.... kalau ada info, leh bgtau Dee tak....

8 comments:

chinta... said...

hehhe..aah kak kan...mungkin keja swasta lebih bergaya kot.tp bagi saya sepanjang dok baca novel kan...xpernah lg jmpa pasangan yang diberi ujian sukar untuk mendapatkan zuriat..lepas2 kawen je mesti ada terus dapat anak...hehehe

deeya said...

betul2... akak setuju tu... pastu isu ngandung, termengandung (tak suka, tp suka..) pun mcm dah selalu sgt kan.. pastu sure anak yg jd penyelamat.. hehe

Far8 budak baik said...

hahaha name pun cerita haha
gomen tu hape??kah3..

deeya said...

gomen tu org keje dgn kerajaan.. government dik oiii....

Dilla Ady said...

eh, btul jugak tu...mmg takde la heroin keje gomen..citer2 kt tibi pun camtu..

agaknye susah kot nk shoot kt tempat keje gomen..nnti mengganggu urusan pentadbiran..huhuhu

Oyat Ceritera said...

ciann...jangan pandang pompuan kje kat gov. sblh mata jerk....kita tip top gak ape...cuma kita2 ni low profile jer....hehehe

deeya said...

dilla... klu nk shoot leh per dlm studio jer.. hihi.. nak gak tu masuk tibi nooo...

oyat... ya betulll.. sokong 100%

aiDieNa said...

Pekerja gomen pon ramai yang bergaya.. sumer terpulang pada individu dan personalitinya.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke