Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

30 May 2011

TAK ABIH2 MEMALUKAN DIRI SENDIRI...!

Korang tahu tak.... insiden memalukan diri sendiri... malu la weiii.... geram pun yer gakkk... nape la leh jadi cenggitu... semalam kat opis... seharian Dee lenguh2 kaki sebelah kanan... heran sangat... lenguh dari lutut sampai ler ke buku lali...

Sekali petang tu, balik dari opis... turun jer dari van... baru melangkah dua tiga langkah gitu... Dee terpele'ot.. (bahasa kedah tuh...) alaaa... terpelecok... (betul kut perkataan nih...) malunyer.... depan orang ramai lak tuh... dah ler time tu kita dok berbaris jer kat tol... jem tetiba lak kat tol tuh... tak pernah2 pun sebelum nih... agaknye sbb nak tengok insiden memalukan kut... uishhhh.. geramm!


Bila dah terpele'ot tu... baru ler Dee teringat... rupa-rupanya sehari sebelum tu pun Dee terpele'ot gak...

Ari Sabtu ari tuh.. Dee bawak Asyraaf gi buat Kad Pengenalan... (dah cukup umur ler... 12 thn)... kuar jer dari Bangunan JPN tuh... jalan pun dengan sopan santunnyer... siap control ayu lagi.... tetiba leh terpele'ot la plak... betul2 kat depan bangunan tuh... kat parking... aduihhhh... walaupun kaki sakit.. tapi Dee gagahkan jugak bangun dan masih control ayu dan jalan pun masih sopan santun... trus masuk keta... dan tengok keliling... kut2  ada mata yg memandang... sib baik ari Sabtu... ari cuti... so, orang takde.... keta jer yg ada.... pastu tengok pulak bangunan JPN tu... tgk kat tingkap2 tu kut ada org yg memerhati... tapi tgk gelappp jer... xde la kut.... dalam hati.... MALUNYERRRR!!!!!

Si Asyraaf... anak ku yg mmg bertuah.. Dee tahu dia nak gelak.. tapi dok control takmo tergelak, takut kena cubit la tuh.... yang best nyer... Si Arfan... mulut takde insurans langsung... walaupun umur baru 4 tahun... tapi leh kuarkan soalan.. "awat ibu pakai kasut tinggi? tu la... dah jatuh..." adussss... anakku.....

Balik umah.... citer kat si Amir.... dia senyap jer... Dee tahu dah kalau dia senyap tu ada ler yg dia pikirkan tuh... mmg pun... dok sat tuh... dia lak kuarkan soalan... "Ibu, nape pompuan suka pakai kasut tinggi?" Maka dengan berhemahnyer Dee jawab ler... "sbb pompuan nak cantik ler... lagi tinggi lagi cantik... pastu bagi keyakinan diri..." leh tak jawab gitu? sib baik Amir tak sambung... "kalau cantik, tapi sakit watpe..." haaa.. sib baik tak kuar ayat gitu....

Maka... kesimpulan dapat Dee buat adalah.... punca Dee sakit dan lenguh kaki kat opis adalah disebabkan Dee terpele'ot sbb nak cantik pakai kasut tinggi.... leh gitu?????

lebih kurang kasut cenggini la yg Dee pakai ari Sabtu tuh... pun leh terpele'ot gak...

 

5 comments:

Cik Puan Izan❤ said...

saya pun pakai kasut mcm tu... biasanya akan terpeleot bila dah lenguh atau bnyk sgt jalan...kira dah penat lah tu...hehehe

msredcheesecake said...

miss dee,
msred suka pakai kasut tumit tinggi sebab msred termasuk dalam spesis renik hheeee....
tu gelaran spesis renik tu mr bf la yang bagi...

Dee said...

cik puan izan: masalahnye Dee idak ler letih pun.. agaknye terlebih control ayu kut... hehehe

Dee said...

msred: haaa tu salah satu sebab gak tu... kena bgtau amir la...

Fad and Sarah said...

hehe kita x leh pki wedges.. lg senang nak tergolek drp pki yg tumit tinggi biasa. klu yg biasa tu, otomatik jln terkawal sket sbb takut tercucuk tumit kt mana2 smpi x leh tanggal kan. klu wedges, jln laju semcm tu yg sng tergolek. heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke