Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

16 June 2011

Satu Hati Dua Jiwa....

Pernah dengar tak lagu nih... nyanyian kumpulan Legacy... pernah popular satu ketika dulu... kengkawan yang sebaya Dee sure tahu lagu nih.... ari tu terdengar kat radio lagu nih... tetiba feel sedih la plak... ntah nape menusuk ke jiwa.... (confirm time tu feel jiwang tuh....hihi)... xpe2... meh tengok lirik lagu nih....

Sukarnya ku nyatakan
Perasaan padamu
Yang semakin menebal
Bersemi di kalbuku

Sungguhpun demikian
Terpaksa ku terima
Hakikat yang sebenarnya
Diri ini sebenarnya dicintai 

Beratnya hati ini untuk melepaskanmu
Sudah pasti kau luka
Dan andai ku pilihmu jadi kekasihku
Bagaimana dengan dia yang terdahulu menyintaiku

Kiniku bersendiri
Dari menyinta keduanya
Tak mungkinkan terjadi
Dua jiwa satu hati

Paham tak maksud lirik tuh... kalau ikut pada kefahaman Dee la kannn... lagu ni citerkan tentang seorang lelaki yang dalam dilemma... telah hadir dua cinta di dalam hatinya... yang baru dia cinta, yang lama pun dia tetap cinta... akhirnya terus ditinggalkan kedua2nya... kerana baginya tidak mungkin DUA JIWA SATU HATI....

Hmmmm.... pikir sejenak....

Bagi Dee... jika seorang lelaki berada dalam kedudukan begitu... seharusnya dia bertindak wajar dengan mengutamakan yang cinta yang terdahulu... janganlah disebabkan hadirnya cinta yang baru... timbul rasa bersalah dalam hati... terus ditinggalkan cinta terdahulu... ini memang tidak adil.... seboleh-bolehnya tolak lah cinta yang terbaru... walaupun telah bersemi, tapi belum berkembang... (ehhh betul tak tu.. bersemi dulu baru berkembang?? biar lahh...)
Atau punnnn... ni sure pompuan2 lain akan marah.... terima jer kedua-duanyer... tidak salah untuk ada dua cinta dalam satu jiwa....  yang penting keadilannnn.... Salleh Yaakob boleh pun buat gitu... bukan dua, tapi EMPAT cinta dalam satu jiwa.... haaa.... yang penting semuanya adalah berlandaskan keikhlasan dan bukan nafsu....

Haaa... camne...? SETUJU tak???!!!
p/s: tapi kan kengkawan... cer pikir balik... untuk bercinta dah tentu la... perlukan DUA JIWA untuk menjadi SATU HATI.... haaa... betul kannnn....


3 comments:

miloais said...

lagu apa tu????
jiwang banget uols ni!
ekekekeke

M Fizan said...

errr..sebagai lelaki kan..bukan senang nak pilih..tapi setia pada yang awal pilihan terbaik :)

Dee said...

miloais: lagu dolu2 la...
m fizan: salute u!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke