Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

22 September 2011

Adanya pelangi selepas hujan...


Selepas entry hari tu... petang tu Dee dapat sms dari seorang kakak Dee kat Ipoh... rupa2nya dia ada gak baca entry Dee tu... 

Dia tanya apa halnyer dgn entry Dee tu... Dee bagitau sapa tentang hubungan tu... so, Dee pun trus terang jer la... buat per nak sorok2... lagipun perkara macam ni Dee tak akan sorok dari family cuma Dee tidak akan bercerita dengan cara mendadak... hubungan ni masih baru... masih dalam proses mengenali hati budi memasing... sebab tu Dee fikir tidak perlu tergesa2 untuk menceritakannya kepada family...


Pastu kakak Dee cakap... "hg baru tanya pendapat seorang, belum lagi yang lain...."

Tapi bila kakak Dee dah bertanya... Dee citer jer la... mmg bertubi2 gak soalan dari kakak Dee... tapi soalan hanya kepada yg major jer la... yg penting jer gitu... contohnye... orang mana,  keje apa.... ha gitu jer soalannye... bagi Dee takde masalah untuk bercerita dgn kakak Dee tentang ini...

Selepas berbalas sms berkali2... akhirnya kakak Dee cakap... yang boleh Dee simpulkan di sini... 
"tidak salah untuk berkawan.. kenal dulu... lagipun hg dah cukup matang utk bezakan yang mana baik dan yang mana buruk... tak kira la dia org luar atau tidak... orang malaysia sendiri pun kadang2 ada yang tidak betulnye... istikharah dalam membuat sesuatu keputusan"

Terusss Dee rasa macam tenang sket... tidak terlalu tertekan sangat... actually... kata2 yang macam ni yang Dee perlukan... bukan Dee nakkan sokongan, cuma Dee harapkan seseorang dapat fahami apa yang Dee perlukan... itu aje.... 

Dee bersyukur adanya kakak yang memahami... walaupun Dee tahu 'hubungan' Dee dgn si dia mungkin akan ada tentangan.. tapi Dee juga yakin tidak semuanya akan menentang... dan walau apa yang terjadi... Dee tetap akan berserah kepada Allah... kerana Dia yang Maha Mengetahui segala sesuatu... Insyaallahhhh....




4 comments:

far_east said...

bagus laa dpt sokongan dari family...ehemm jgn lupa jmput kalau jadi hehe

Dee said...

faiz: baru nk kenal hati budi... klu serasi... insyaallah tak lupa jemput aihhhh...

So Shy Lady said...

akak doakn moga d bbahagia ;D

Dee said...

tqvm akak shy lady... Insyaallah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke