Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

14 August 2012

Kenapa Susah Sangat Nak Percaya


Baru jap tadi... soalan tu ditanya lagi...

Nape susah sangat ke nak percaya.. Muka Dee ni ada macam muka penipu ker.. rasanya idak kut... muka comey cute mute gini uishhhh... idak kutttt...

Alkisahnya... Dee ni lebih kurang 5 @ 6 bulan yang sudah merupakan seorang mempunyai ketembaman yang terlampau... hehehe... faham ke idak? Kiranya Dee ni gemuk la... berat dah mencecah 70kg.. macam2 yang Dee amik untuk turunkan berat badan... mcm2 ler sampaikan dalam satu masa ada dua produk yang Dee 'terbeli'... nak kurus nye pasal kan...

Akhirnya Dee amik keputusan, takmo lagi dah amik semua produk2 kurus nih... kurus kejap jer, pastu naik balik berat badan...

Apa yg Dee buat... Dee hanya amik nasi time breakfast... dalam kuantiti yg banyak... pastu tengahari tak amik lunch... petangnye balik umah baru Dee makan.. tu pun awalnye Dee kuatkan semangat makan biskut dgn minum air kopi jer.. hehe kopi tuhhh... malam kalau lapar, Dee makan roti... dalam sebulan berat Dee turun 2kg... kira ok la kan... turun jgk...

Skrg ni dah masuk bulan ke 6... so, mmg nmpk ler badan dah kurus sket kan... masuk pulak bulan Ramadhan.. Dee kalau bulan puasa, confirm turun 4kg... maka nye, lagi ketara ler nampak kekurangan berat badan tu kannnn...

Masalahnye... ada jgk ler org tak caya apa yg Dee amalkan tu... soalan yang ditanya "ni mesti ada amik apa2 ni untuk kurusss, kannn?" 

Geram mmg ler geram... tapi biar la apa orang nak pikir... yang penting berat badan dah kurang, dan Dee happy raya nanti leh pakai baju kebaya... hehehe...

2 comments:

Arham Md Ali said...

Saya percaya,sebab memang kurangkan carbohydate tu boleh turunkan berat. Macam kawan satu batch saya seminggu sekali je makan nasi, setiap hari jumaat, hari lain makan sayur dengan ayam je, dengan roti 2 keping.

Memang berat badan turun.

Outbound di Malang said...

nice post :)
ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke