Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

10 August 2008

Pagi yang gelap...

Saat aku menulis blog ni pagi ni... tangan aku masih menggeletar... fikiran aku terganggu... jiwa aku kacau.....

Kenapa la semua ni mesti terjadi kat aku... semenjak aku kemalangan last year... (bkn aku langgar org, tapi org yg langgar aku...) memang aku sentiasa diduga dengan keta aku nih... pagi ni.. sekali lagi aku diduga... aku accident.... aku langgar keta orang.... NAPEEER......???? tension nyerrr.....

Kejadian berlaku kat depan sekolah... gerammm..... nape la mesti jadi kat aku.... aku tak hati2 ker... atau org tu yg tak reti bawak keta.... sebelum kejadian, aku dh nmpk keta tu berhenti kat tengah jalan wpun dia berada di laluan kanan (highway...)... abih semua keta kat belakang dia emergency break... saat aku bagi signal nak kuar dari parking kat lorong kiri... dia dah masuk kat depan aku... aku sangkakan dia akan berjalan ke depan, tapi sebaliknya dia terus berhenti... so, apalagi... terus keta aku cium belakang keta dia... kemik ler keta aku kat depan tuh.....

Rupa2nya phobia kesan dari kemalangan yang lalu masih ada... mmg aku tk leh hilangkan perasaan tu... apabila terjadi jer kejadian kemalangan sekali lagi pagi tadi... automatik seluruh badan aku menggigil, fikiran aku jadi serabut dan jiwa aku jadi kacau... Pagi ni kat ofis, aku diberi tugasan tetapi aku perlu pergi mengadap bos aku sekali lagi sebab aku lupa.... amende yg dia cakap tadi....???

Puas aku memikirkan kejadian tu... nape mesti terjadi... agaknya keadaan aku yg tak sihat sket ni sedikit sebanyak mempengaruhi tumpuan aku kut... aku rasa, aku ni mmg insan baik ler... asyik nak salahkan diri sendiri jer.... nape tak salahkan org tu jer... org tu pulak... takde nyer dia berhnti nak tanya khabar ker... nk tgk keta aku camne ker... kekadang aku pelik dengan perangai dan sikap sesetengah org... ahh biar lah....

Sekarang ni... aku sedang memikirkan cara terbaik nak khabarkan kat abg... risaunyerr... mesti dia bising nanti... nk bagitau sekarang, atau nk tunggu dia balik ekk...? klu aku bgtau sekarang, confirm.. tak malam ni, esok pagi smpi ler kat depan pintu umah tu... tapi lepas tu mesti dia bising2... wpun lepas tu confirm dia amik hati aku balik... yg pasti aku tak tahan nak dengar dia bising tuh...

Akakkk.... baru jer sy jumpa ust azki ari tuh... jadi pulakkk.....

2 comments:

ras-adieza said...

rod bila nak kena...kena gak. Asyik terkena jer rod. Keta tu dah tak nak kat tuannya lagi ker.. Macam merajuk jer.fobia memang fobia tapi kena jugak bertahan sebab siapa nak uruskan anak2 tu kalau bukan rod. Beristighfar jerlah...dah jalan cerita tu nak terkena gak.

tinta rindu said...

tula kalau dah tersurat di luh mahfuz, itulah ketentuanNya ke atas kita.....n kita tak akan dapat mengelak walau sesaat...so every time sebelum drive, bacalah al-Fatihah n 4 Qul serta ayat Qursi, insyaallah Dia akan lindungi kita...kerana kita tidak dapat menduga akan dugaanNya ke atas kita.. Amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke