Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

25 June 2009

Hari Bapa...

Actually nak update dah lama pasal hari bapa nih... tetapi almaklum la baru masuk opis setelah dua bulan bercuti... byk lak keje yg dok tunggu disettlekan... hampehhh... so, ari ni nmpk nya baru berpeluang nak update pasal hari bapa wpun dah terlewat...


Sambutan hari bapa family aku takde la besar2an mcm sesetengah org... hanya simple2 jer... tu pun anak2 yg plan kan... diaorg hanya ckp.. "ibu, satgi balik keja tolong beli kek... nak celebrate father's day.." aku pun ok jer... pastu ada lak lagi pesanan tambahan... "ibu, malam nanti tolong buatkan mee goreng basah... lama tak makan mee goreng basah ibu masak..." hmm... aku pun ok jer lagi.... mmg pun... dah dua bulan aku tak masakkan mee goreng basah tu... menurut cakap2 anak2 aku tuh... mee goreng aku nih the best... fuiihhh bangga tauu....


Ok.. berbalik pada citer hari bapa... petang tu balik dari ofis aku pun ke kedai kek... tgk nyer tgk... belek nyer belek... akhir nya aku amik keputusan nak beli kek berbentuk hati, perasa vanilla layer blueberry... sebenarnya dah boring asyik beli kek berbentuk empat segi dan bulat pastu perasa coklat... kali ni nak ler berbeza sket... pastu aku terus ke pasar beli bahan2 utk masak mee goreng...


Balik umah... tgk keta hubby takde... dia kuar la tu... ok xpe... aku pun terus mandi dan solat asar... pastu terus ke dapur... masakkan mee goreng basah... anak2 dah excited nak celebrate 'hari bapa' nih... dah abih masak aku terus solat maghrib... turun bawah tgk hubby tak balik2 lagi... anak2 dah gelisah... "ibu... mana ayah nih... tak balik2 lagi..." aku pun suh anak sulung tepon suh ayah balik cepat sebab susu arfan dah abih... dia dok nangis2... konon2 ler... tapi sebenarnya itu taktik jer tuh... nak suh hubby aku balik awal... rupa2nya hubby aku ckp.. susu arfan dah ada... dia belikan semalam.. ada dlm kabinet dapur... cehh... hampehhh.... kesian aku tgk bdk2 tu...


Aku pun akhirnya terpaksa ler jalankan taktik yg terakhir... actually bkn taktik pun, tapi bgtau perkara sebenar... tapi takde la bgtau depan anak2... aku masuk bilik, tutup pintu pastu call hubby bgtau anak2 nk buat surprise father's day... aku suh dia balik cepat pastu berlakon seolah2 tak tahu mende... aku suh dia buat2 terkejut.... terpaksa la gitu, klu tak dia takkan balik awal...

Hubby aku balik umah lebih kurang 40 mnit lepas tuh... anak2 tgk keta ayah kat gate, cepat2 amik kek berdiri ramai2kat depan pintu... tunggu ayah buka pintu ler tuh... bila ayah masuk jer.. terus jerit ramai2.."Happy Father's Day.. ayah.." hubby aku pun berlakon ler, konon2 terkejut... hehehe...

Actually aku ada amik gambar... gambar ramai2 dan gambar dok potong kek... tapi tak upload dlm pc lg... tgk ler ... kemudian ler kut... tu jer la nk citer apa yg jadi time sambut "Hari Bapa.."... mmg kelakar...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke