Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

27 June 2009

Selesema...

Hari Jumaat ari tu.. aku dijangkiti demam selesema... ntah datang dari mana demam tuh... setahu aku takde la plak kat ofis tu aku nengok yg selesema... agaknya tersangkut kat aku melalui angin kut... ntah ler... yang pasti nyer ari jumaat tuh aku DEMAM... tension tul klu demam selesema nih.. abih satu badan sakit2 lenguh2... pastu aku ni lak klu demam selesema, hingus tak kuar melalui hidung... tapi tekak, hidung dan yg sealiran dengannya akan sakit yg teramat sakit... nak telan air liur pun sakit... pastu jadi macam berkahak gitu... tension... tension...
Demam lak ari cuti... so, rasa penat semacam jer... almaklum ler, semua mende kat umah tu aku nak buat... kemas umah, memasak, membasuh dan yang sewaktu dengannya... klu aku tak buat, sapa lagi yg nak buat... Amir lak petang jumaat tu kena gi MRSM Kubang Pasu sebab ada kem motivasi utk bdk2 UPSR... pepagi lagi aku dah siap packing baju2 dan juga barang2 utk dibawa ke sana... dia cakap kena bawak 5 helai T-Shirt... padahal dia pegi tido 1 malam jer... agaknya satu helai t-shirt utk satu aktiviti kut... hmmm... biar la... janji dia puashati...
Lepas solat Jumaat, amir gi ke MRSM... hubby yg hantar... aku lak dok kat umah, rasa mcm semua dh settle jer... apalagi terus masuk ke bilik nak tido ler konon2nyer... tapi hampehhh... arfan lak buat perangai... nangiss... serba tak kena... apahal lak arfan nih? rupa2nya badan dia dah start panas2 sket... hidung dah berair... berjangkit lah tu... dah dapat kat arfan... aku pun cepat2 bagi ubat demam dan selesema kat dia... terus dia tido... aku lak yg tak leh tido... bangun gi tgk tv... tgk channel 711 dan 714 semua citer pasal Michael Jackson yg meninggal ari khamis semalam... seronok gak tgk lagu2 dia dulu tuh...
Malamnyer aku amik peluang tido awal... minta tolong dgn hubby... tengok2kan bdk2 tuh jap... ari ni tak sihat... dia pun ok jer... aku pun terus tertido sampai pagi... baby lak macam kesian jer kat ibu .. dia pun tido sampai pagi tanpa sebarang gangguan.... selamattt.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke