Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

1 July 2009

Aidil 2 bln...



Si Aidil ni keje nyer tidooo.... kat klinik nih...

Semalam aku bercuti... Aidil sebenarnya dah genap umor 2 bulan pada 15hb ari tuh... tapi disebabkan appointment ditetapkan pada 28hb maka terpaksa la ke klinik time 28hb tuh... tapi yg bestnyer aku tak bawak pun gi klinik pada 28hb, sebaliknya aku bawak pada 30hb... sebabnya..? Sebab aku dok sangka kan 28hb tu ari selasa... sebelum2 nih... time dlm pantang, aku diminta gi klinik hari selasa... sebab doktor ada kat klinik ari tu.. so, bila tgk apptmnt date 28hb, aku mmg assumed itu ari selasa... so, semalam (selasa) aku amik cuti sebab nk bwk aidil gi klinik... bila tgk date, rupa2nya 30hb... lawak kan...? Kalau tak sebelum ni aku tak pernah amik cuti klu nk bwk gi klinik utk check up baby, tapi disebabkan kebetulan ari yg sama kena gi amik report card anak2 aku kat sekolah, so.. aku pun amik ler cuti...

Pepagi tu aku tepon klinik tanya leh ka bwk baby gi check up ari tu... nurse ckp ok, takpe, datang la... aku pun pegi la klinik dlm kul 9.30 gitu... nurse cakap sepatutnya Aidil kena inject bulan ni, tapi disebabkan dos utk Polio dah abih, takde dalam stok... aku diminta datang semula ari Ahad nanti... Aku ok jer.. lgpun nurse tu cakap semua dia dah check.. berat semua dh amik.. so Ahad nnti datang injection jer la... dia suh aku datang awal2 dalam kul 7.45 gitu.. leh la aku dpt giliran yg terawal...
time amik berat... 5.3kg

So ari tu.. Aidil timbang berat dah 5.3kg... ok la... naik se kg lagi... normal la tu... kebetulan lak ari yg sama si Asyraaf pulak demam... so, aku bawak dia ke klinik yg sama utk amik ubat... nmpknya demam Amir dah berjangkit ke Asyraaf... harap2 takde sapa dah ler yg terjangkit selepas nih... ari ni aku tak bagi mc kat si Asyraaf sebab dia dapat mc dari doktor...

Asyraaf dan ubat-ubatnya....

Kuar dari klinik... aku tgk si Arfan dgn hubby dok sibuk memetik rambutan... mau tak nyer.. kat keliling klinik tu ada pokok buah2an... kat kawasan belakang leh dikatakan dusun buah2an... aku ada snap pic pokok rambutan dan durian... tapi pic pokok manggis tak de sebab kebetulan ramai lak yg lepak bawah pokok manggis... malu la nak snap pic org... hehehe...

nampak tak... pokok durian bersebelahan pokok rambutan... kat sebelah klinik nih...

Balik dari klinik aku terus ke maybank amik duit, ke tnb bayar bil letrik pastu ke supermarket gi beli barang2 dapur... pastu balik ke umah antar hubby dan baby Aidil dan Asyraaf... sebab baby tido.. pastu Asyraaf demam.. aku suh hubby tolong tengok2kan... aku lak terus drive ke sekolah sebab nak amik report kad lak... aku bawak si Arfan....

Sampai kat sekolah dalam kul 12.30 tgh... mula2 aku naik ke tingkat 3 sebab kelas Amir dan Asyraaf kat tingkat 3... yg hampeh nyer... si Arfan tak nak berjalan, dia suh aku dukung... apalagi.. berdukung ler aku sambil naik tangga sampai ke tingkat 3... sampai jer aku terus letak Arfan kat lantai sebab aku rasa mengah yg amat... harus turun 1kg klu gitu.... mula2 aku gi kelas Asyraaf.. bagi mc asyraaf kat cikgu kelas tapi tak sempat sembang dgn cikgu kelas sebab Arfan ngamuk2... pastu aku ke kelas Amir... sib baik Arfan tgk jer Amir terus ok... tak pandang aku dah... so aku amik peluang borak dgn cikgu tentang prestasi Amir... nmpak nya aku kena kerja keras utk pastikan Amir bersedia utk UPSR nanti... dah settle dgn Amir dan Asyraaf.. aku ke kelas Nadia lak... kelas Nadia lak terasing dari kelas orang lain... kelas darjah dua nunnn di hujung sekolah... aku terus tinggalkan Arfan kat Amir pastu aku jalan sorang2 ke kelas Nadia.. lebih cepat gitu... sampai kat kelas Nadia, tgk tinggal 2-3 org jer lagi... yg lain dah balik... aku ni konon2nyer nak ler borak dgn cikgu kelas tanya prestasi, tp tgk cikgu kelas pun dok kalut nak balik... terus tak jadi... aku terus sign report kad... dan terus balik... Nadia pun kena kerja keras gak... hampir semua subjek peratus dia jatuh...

Amir dan Arfan... kat kelas Amir... tgk.. dia dah tak heran kat ibu dia pun...

Fuihhh penat tul... balik umah aku tgk lauk dah terhidang (sebab dah beli tadi... lupa nak citer...) terus aku ngadap nasi... pastu rehat sampai ke malam... tau2 malam tadi.. black-out... baju tak iron lagi.... takpe... yg penting tidooo.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke