Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

21 July 2009

Mahkamah Dunia mungkin Pembunuh terlepas...

Sedih... terkilan... geram... dan pelbagai perasaan lagi yang bercampur gaul dalam minda aku skrg ni... tadi aku baru terima emel kengkawan ex ppd dulu... memang tidak patut... geramnyerr...

Kisahnya begini...

Arwah sahabat aku Siti Shamiza Abu Zarim telah terbunuh dalam satu siri cubaan merompak berhadapan pasaraya Giant 4 tahun lalu... semalam, 20 Julai 2009... Mahkamah Tinggi telah melepas dan membebaskan si tertuduh iaitu seorang pemandu teksi atas tuduhan membunuh... kenapa begitu??? alasannya... pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie ... terdapat beberapa keraguan dalam kesitu termasuk pengecaman tertuduh, kaitan sebuah kereta dengan peluru yangditemui dan tiada pistol yang dijadikan bahan bukti...

Ya Allah... aku terasa simpati sangat2 kat famili arwah... aku sendiri sebagai sorg sahabat berperasaan begini... apatah lagi famili arwah...

Aku sebagai sahabat hanya mampu mendoakan kesejahteraan Arwah di alam sana...

dan juga mungkin si pembunuh terlepas di mahkamah penghakiman di dunia ini... sekiranya benarlah dia bersalah... itu adalah urusan dia dengan Allah...

2 comments:

Hamba Allah said...

Salam Diya...besa ler kat dunia, ramai orang terlepas...kena tunggu mahkamah Allah....tak da apa yg boleh disembunyikan lagi....

Dee said...

mudah2an begitu lah hendaknya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke