Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

27 September 2009

2 Hari Sebelum Raya...

Jumaat
Aku start cuti ari jumaat... kebetulan mmg kedah bercuti ari jumaat pun kan... so idak ada masalah ler.... aku ada 2 hari untuk buat persediaan hari raya.... sib baik ari jumaat tu si Nurul balik ... mmg dia nak beraya kat kedah tahun ni... beraya dengan adik2 dan ayahnyer... ringan sket ler bebanan tugas aku utk persiapan raya nnti... Nurul ni mmg ringan tulang... rajin tul... dia balik ari jumaat malam... esok pepagi tu dia dah start kemas2 umah... start dari bilik2 kat atas... baru turun ke bawah... so, bila si Nurul dh amik alih bahagian mengemas umah... aku leh ler tumpukan kat keje2 kat dapur...
Sebelum tu... ari Jumaat tuh aku dh suh hubby bwk balik daun palas utk dibuka terlebih dulu utk lembutknnyer spy senang utk membalut ketupat nnti... tp soklan cepu emas hubby yg aku tak leh tahan tuh... "penting ke utk bwk balik mlm nih.." huh! terus aku cakap... takper... tak bwk balik pun takpe... esok susah jgn komplen...
Sabtu
Kan aku dh ckp... aku ni kan berpengalaman org nyer dlm bab2 ketupat pulut nih... pengalaman yg diperturunkn oleh arwah mak aku dan mak mertua aku a.k.a. mak hubby gak ler.... gerammmm..... esok nyer ari sabtu... terkial2 ler hubby utk membuka daun palas tu... dah tu dikerahnya semua anak2 utk buat keje tu jer... sepetang gak ler tunggu depa buat keje tuh... kan aku dah cakapppp..... hishhhh geram tul....
Disebabkn dh lmbat... aku pun start buat ketupat lewat gak ler... tetiba kak siah tepon... tanya aku buat tak ketupat, klu buat dia nk tempat sekilo pulut... ooohhh takde masalahnyer.... lgpun ada byk lebihan pulut tuh.... aku start masak pulut kul 5.30 petang... pastu siap semua membalut serta mengukus ketupat lepas berbuka... lauk2 berbuka semua si Nurul yg masakkan... sib baik ada Nurul....
Malam tu... aku suh hubby antarkan ketupat yg dh siap dimasak kat kak siah.... pastu aku kemas sket2 dapur... terus aku sambung buat persiapan utk masak gulai dan rendang serta kuah kacang.... fuhhhh macam terer jer aku nih.... sungguh tidak aku percaya.... mmg aku mmpu buat semua tuh.... pujian utk diri sendiri nih.... kuikuikui....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke