Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

8 September 2009

Acap dan Nadia kat ofis....

Ari ni kan dah start UPSR... so, si Acap tu diberikan cuti oleh sekolah sebab kelas darjah 4 digunakan untuk tujuan exam UPSR tu ler... tapi Nadia idak ler diberi cuti sebab kelas darjah 2 tak terlibat dengan UPSR...

Aku suh Acap dok umah sorang2 sebab hubby takde... 'outstation'.... tapi dia takmo... takut ler , sunyi ler... ntah macam2 alasan lagi dia bagi kat aku... aku cakap kat dia klu ikut ibu gi ofis, takut nnti acap boring sebab takde mende lain leh buat... dia nak gak ikut aku ke opis... si Nadia lak, dengar jer Acap nak ke ofis terus sahur tadi nangis2 nak ikut gak... padahal dia tu kena ke sekolah... lepas bersahur, aku dengar ler suara tangisan anak dara aku tu kat atas... tak tido pun tapi dok nangis... aku pun panggil nadia turun pastu slowtalk dgn dia... "Nadia, klu nadia nak ke opis ibu gak, nadia kena janji... nanti raya tak leh tido umah mak teh... ok ker..???" dia amik masa gak nak jawab... dok pikir kuttt... last2 dia jawab... "ok ibu... nadia janji...!!!" hah amek ko... sekali dua orang anak aku bawak ke opis ari nih....

acap.... boring ler tuh....

tgk ler si nadia tu... apa mende ntah yg dicari...

Dok kat opis... awal2 tu ok jer... dok buat keje sekolah... tapi bila dah abih jer keje sekolah tu... mula la depa wat tak tentu pasal... amik kertas ler... gunting ler... segala macam pen aku yg ada kat situ semua ditry... pastu aku apa lagi... mula la sound... " kan ibu dah cakap tadi... dok opis ibu ni boringgg... klu kat umah leh gak tido2... takpun main ps2... takpun tgk dvd ker...." kedua2nyer terus senyappp.... nak jawab tak berani sebab tahu aku mmg betul....


ntah apa ler yg diborakkan tuh...

Pepagi tadi aku masuk opis... aku terus baca surah Al Anfaal dan surah Yassin ... sedekahkn untuk Amir... mudah2an dia leh jawab time exam tuh... si Acap dgn Nadia pun nak sedekahkan gak utk abg Amir... so, aku suruh sedekahkan al Fatihah.... good luck Amir....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke