Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

7 September 2009

UPSR .... esok....

ni pic kat kuarters last year.... tgk ler pipi amir... dagu dgn pipi xde sempadan.... hehehe...
Adusss.... esok UPSR... anak aku Muhammad Amir Ridhwan salah sorang calon yang akan menduduki UPSR esok....

Ari tuh.... time trial... dia takde study pun... siap gi mancing lagi... betapa relaxnyer anak teruna aku sorang nih.... naik berbuih mulut suh dia study.... dia dengar gak ler... gi la study kat bilik dlm sejam gitu kut... lagi tiga jam dia tido... ntah turun perangai sapa la tuhhh.... hmmm??? dalam tak study tu dia dapat result 4B 1A... so, aku pun nasihatkan ler ... aku cakap... "Amir, tak study pun dh dpt 4B 1 A.... klu study... ntah2 B tu tukar jadi A... mesti seronok kannn???" dia senyap jer... mmg Amir ni jenis yg suka dengar dan tak suka menjawab... yang aku tak tahan tu perangai relax dia tu ler....
ni pun kat kuarters gak... org tak potong rumput lg time nih... ntah bila dia gi posing ntah ler...
Tapi semnjak dua menjak ni kan... aku nengok ada gak ler dia study... amik latihan2 yang aku belikan dan yg cikgu dia bagi utk selesaikan... pastu dah tak gi mancing lagi dah.... kat kelas tambahan lak... sentiasa ada latih tubi... dan setiap hari dia akan citer kat aku dalam kelas tambahan baper yg dia dapat utk setiap latihan... mmg menunjukkan peningkatan ler...

Tapi... aku tak mo terlalu letak harapan yang terlalu tinggi kat dia... dan aku tak mo ler terlalu memberi tekanan kat anak aku nih... takut2 nanti dia tension lak... so.. aku redha dan aku terima jer la apa pun result dia nanti...

Semalam Amir cakap kat aku... "ibu, amik ler cuti 3 hari... sembahyang byk2 kat umah... doa utk amir..." aku kesian lak bila dgr camtu ... tpi aku bgtau dia.. klu aku dok kat umah, sure adik2 kecik dia 2 org tu pun dok kat umah gak.. lagi ler aku tak leh nk buat apa2... so biar la aku gi ofis.. leh aku luangkan masa utk baca yassin dan surah al anfal utk dia... lgpun kat ofis aku takde byk keje sgt skrg nih...

Apa2 pun... selamat berjaya utk semua pelajar2 tahun 6 yang akan amik UPSR esok.... insyaallah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke