Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

2 September 2009

Berbuka kat umah Kak Siah....

27/8/09, ari Khamis aku antar Nadia ke umah kak siah... mau tak nyer... aku dah 'ter'janji dgn dia nak antar dia tido umah mak teh... konon2 nak pujuk ler ari tuh lepas bergaduh dgn si Acap... sekali terjanji la pulak... aku kat Putrajaya lagi dia dok asyik call suh aku pulang cepat... sebab dia nak gi umah mak teh.... adusss anak dara aku sorang nihhh.... sib baik sorang klu ramai... mmg aku tak layan.... hehehe....

So, petang ari khamis tu hubby yg antar nadia ke umah kak siah... aku still rehat2kan diri... letih bagai.... al konon ler tuh...

29/8/09. ari Sabtu... ari aku kena gi jemput nadia kat umah kak siah ler... dah ari Ahad sekolah... takkan nak ponteng kut... bercadang tu nak pegi petang sket ler... tetiba pepagi tuh aku dapat sms dari kak siah... "cik die... nk berbuka kat umah kak siah ker..?" wahhhh soklan cepu emas tuh... aku dengan kadar segeranya menjawab sms tu... "ok gak ler..."

Petang tu aku gi umah kak siah dalam kul 5 ptg... tanpa membawa sebarang juadah... betapa selambanya aku nih... aku tahu kak siah tak kisahnyer.... sampai umah dia, aku terus ke dapur... bkn apa,sebab tuan umah dok kat dapur time tu... konon2 nak ler nolong sket2.... dah ler tak bawak apa2 juadah pun kannn... so, kena la ringankan tulang tuh.... tgk2 kat dapur, nasi ayam dah siap dimasak... kuih sagu pun dah siap gak... kakak aku cakap xde mende dah nak buat... kakak aku dgn bibik nyer dok sibuk mengemas jer... aikkkk very the cepat nye depa nih.... so, aku apalagi... sembang2 jer la... bagi meramaikan majlis la katakan.... pastu aku cakap ler, aku tak bawak juadah apa2 pun... kak siah cakap, tak yah bwk apa2 pun... kan ker aku cakap kak siah tak kisahhhh.... hehehhe

Si Nadia lak... dok bermain dgn sepupu2 kat playground kat depan umah kak siah... lupa nk bgtau... nadia mmg tiap2 kali cuti sekolah, dia akan tido umah mak teh sebab kat situ ler ramai sepupu pompuan yg lebih kurang sebaya... kak siah ada 4 org anak pompuan... tu pasal nadia syok sgt nk tido situ... Si Amir dgn si Acap lak dok dlm umah tgk tv... tp sat jer... pastu kuar gak pi main kat playground tuh... aku pun poskan si Arfan kat Amir... si Aidil lak aku bg tido dlm bilik... senang keje aku... leh sembang2 dengan gumbiranya tanpa gangguan.... hubby aku lak, kuar gi pasar ramadhan... gi beli air minuman dan kuih2 sket utk tambahan... dia malu alah ler tu... bini tak bwk apa juadahhh.... hehehe... biarkannn...

Disebabkan semua juadah dah terhidang... kakak aku lak masuk bilik gi solat... aku pun amik kesempatan jalan2 sekitar umah kak siah... aku tak snap gambar juadah sebab boring ler asyik amik gambar makanan jer kan... tapi nak gak amik gambar... so, aku snap ler gambar2 pokok buah2an yg ada sekitar umah kak siah.... hubby kak siah a.k.a. abang ipar aku rajin bercucuk tanam... ada ler beberapa jenis pokok buah2an kat umah dia tuh... tapi tak byk ler sebab depa dok kat kawasan taman perumahan... lain ler klu dok kat kg kannnn... pokok pisang paling banyak kat umah depa... mmg subur tul pkok pisang depa nih... pokok2 bunga ada gak ler... tp aku tak minat nak snap gambar... tgk ler pic2 nih.....
ni ler antara pokok2 pisang yg sedang berbuah....
pokok belimbing madu....
pokok jambu batu....
pokok buah mata kucing 'ping pong'... buah ni bila masak mmg besarrr.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke