Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

24 November 2009

Banjir di Kedah...

Last week... kali pertama banjir melanda kedah... aku pun terkena tempiasnye gak, walaupun takde pun banjir tu kat area umah aku...

Citer nye gini..... ari senin last week... otw gi keje, mcm biasa ler aku amik jalan shortcut... cilok2 jln kg... sekali elok aje aku nak belok... aku nengok ada org dh naikkn notis kat situ... "JALAN DITUTUP, BANJIR DI HADAPAN"... fuh... ok ler... sib baik ada satu lagi jalan.... aku pusingkn keta ke arah jalan satu lagi tu.... tgk dari jauh, aku nmpk byk keta dah tersidai kat tepi jalan... aikkkk... takkan banjir gak kut... pastu aku nmpk lori kecik bomba pun ada kat situ... lori fru pun ada gak... adussss.... takkan jalan tutup... so, aku tnpa tgk dgn lebih detail lg... terus belok masuk ke jalan satu lagi.... tgk xde pun keta lalu lalang kat jalan tu... ok ler kut... lgpun xde pulak notis dinaikkan.... elokkk jer aku smpai kat simpang jalan... tgk2 air dah penuh.... adussss.... camne ni.... dah penat dah ni.... pusing balik keta... terus aku ke jalan yg kedua tadi... aku tgk mamat2 fru tu dah mula senyum2 kat aku.... senyum memerli ler kut sebab aku tak ikut jalan tadi... sebab tanpa siasat terlebih dulu , aku dah amik keputusan tukar jalan lain... hampehhh...

So, aku dah patah balik... amik jalan kedua... aku redah jer wpun tgk kiri kanan air dah naik... sungai dah melimpah... aku jadi berani, sebab aku nengok keta depan aku redah jer... pastu lepas lak keta dia... aku pun redah gak ler... sib baik lepas.... petangnye aku balik dari opis, aku amik highway... selamattt... wpun kena bayar RM1.60.... janji selamat....

Ada gak amik gambar banjir tu... tapi camera lak rosakkkk.... geram tul... byk gambar dlm tu...

1 comment:

Anonymous said...

Heу Тhere. I found yοur blog uѕing
mѕn. This is a verу well wгittеn artіclе.
I will bе sure to bοoκmark іt and rеturn tо rеad more of your useful
info. Thankѕ for the pοst. ӏ will
ԁefіnitely return.

Alsο vіsit mу homeρage; New Bingo Sites
Also see my site > New Bingo Sites

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke