Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

1 December 2009

Hari Raya AidilAdha 2009

Sambutan kali ni mcm tahun2 lepas gak... takde la meriah sgt mcm raya aidilfitri...
arfan & aidil
Tahun ni... selepas solat sunat raya... kitaorg sefamily pegi ke umah kakak aku yg sulung, K.Yam... dia dah pesan beberapa hari sebelum raya utk pegi ke umah dia... wpun dah ada offer gitu, aku tetap gak memasak utk pagi raya kat umah... dah masak rendang, tp ketupat tak buat sendiri... hubby gi beli lemang... pastu masak mee goreng basah... dalam kul 10.30 pagi kut, kitaorang berangkat gi umah k.Yam... dekat jer... dlm 10 minit smpai ler umah dia... aku terus jer ke dapur... kebetulan semua dah terhidang, apalagi... tanpa membuang masa terus aku jamah apa yg ada kat atas meja tu... ada lontong, ketupat, rendang dll lg ler... biskut raya pun ada gak... kek pun pelbagai jenis... meriah lak persiapan kakak aku nih...
nadia & aisyah (cucu sedara nih...) kiranye depa berdua pangkat mak sedara dgn anak sedara...
Petangnye... k.siah dan k.biah.. pun datang gak umah k.yam... maka bertambah meriah ler umah tu... mmg seronok gak ler.... ingatkan mcm biasa2 jer... tp ok gak ler sambutan kali ni...

arfan & sakinah... (ada macam adam & nur tak? nur kasih... hehehe)

Malam tu, aku balik umah dalam kul 8.30 mlm sebab nak standby tgk Nur Kasih episod akhir... mana leh lepas episod akhir ni... dah lama tunggu... rupa2nya bukan aku jer yg bergegas balik, kakak2 aku pun sama gak... anak buah aku (anak k.yam) pun bergegas gak balik... hehehe... penangan Nur Kasih...

Esoknye.. raya kedua aku ke Perlis... kg hubby lak... smpai dlm tengahari... rupa2nya ada korban... so, kitaorg langkah kanan ler... terus diaorg hidangkan makan tengahari suh kitaorg makan... rezeki jgn ditolak... dalam perjalanan balik tu, minta hubby ikut jalan persisiran pantai kuala perlis... pastu singgah jap kat tepi pantai tu amik2 gambar... saja jer seronok2....

amir dgn adik2nye... (anak2 aku ler.... hehehe)


kat tepi pantai.... kuala sg baru... perlis...

Raya ke-3 lak.. aku gi umah k.siah... dia jemput makan bihun sup kat umah dia... fuhhh sedappp... aku smpi dlm tghari gak ler... aku tgk sup dok atas dapur... buka tudung periuk, tgk meriahnyer sup dengan tulang2 dan lemak2... lebih kurang mcm sup tulang lemak ler... hahaha... tp fuhhhh, memang sedapppp... makan sepuas2nya.... balik dari umah k.siah dalam kul 10.30 malam.... amir & asyraaf tido umah sepupu depa... nadia lak tido umah k.siah... so, tinggal ler aku bertiga dgn arfan dan aidil... balik umah, terus tido... terasa sunyi jer takde depa2 tu... almaklum ler seblum ni dah biasa ramai2.... next week baru nak gi jemput depa balik umah.... so, kesunyian ler buat dua tiga ari nih....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke