Jom Shopping di SweetMuslimah.com

SweetMuslimah.com

7 February 2011

Kembali Terjalin...

Sebenarnya xde la nak citer pasal apa sangat pun... cuma bagi aku apa yang berlaku nih aku anggap sebagai salah satu kekuasaan Allah SWT.  Jika diizinkanNya untuk berlaku sesuatu perkara itu, maka akan berlakulah ia... sebaliknya jika tidak diizinkanNya, buatlah apa pun sedaya upaya.. tidak akan berlakulah ia...

Citernye gini... Hari Sabtu yang lalu....

Actually dua tiga hari dah aku teringatkan seseorang... teringatttt sangat2... maybe rindu ler kut.... tapi ikutkan rasa ego aku nih, idak nye aku nak menelefon atau antar sms tanya khabar... bukannya apa, aku sbnarnyer dah terbuat kes sket kat si dia nih... jadi ego + malu ler kut... tu pasal takmo contact.... jadinyer ari Sabtu ari tuh... selepas solat Maghrib... aku amik keputusan sedekahkan surah Yassin kat si dia nih... takde tujuan apa2 pun... hanya sedekah... lagipun aku dok teringat2kan dia kannn.... sambil aku dok membaca surah Yassin tu... aku niatkan dalam hati ... biarlah sampai apa yang ada dihati aku ni kat dia.... semoga dia rasa apa yang aku rasa....

Belum sempat aku abihkan bacaan... tetiba handphone aku berbunyi.... anak aku datang antar hphone aku dan bagitau ada sms... aku tgk jap kat skrin hp tu... mmg terkejut monkey ler sebab nombor yang tertera tu adalah no si dia... tapi sabarrrr... abihkan dulu bacaan... pastu baru tengok... tapi hilang gak ler sket kekusyukan bacaan tu... skettt jer laa....

Dalam hati ketika itu... terasa betapa besarnya kekuasaan Allah.... dan sememangnya Allah mendengari setiap niat dan permintaan hamba2Nya... ketika itu jugak... aku bersyukur teramat sangat dan terasa syahdu jer kat hati.... betapa permintaan aku didengariNya... syukur Alhamdulillah... dan disebabkan itu lah... silaturrahim antara aku dan si dia kembali terjalin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright reserved by Aredieya edited by Caersasuke